Hogyan tanítsuk meg egy idegen nyelven beszélni a dolgozókat gyorsan, hatékonyan és garantált minőségben?
Ma nagyon sok cég szembesül azzal, hogy muszáj a dolgozók egy részének a munkája során legalább angolul vagy németül beszélnie:
- Mert külföldi partnerekkel kell egyeztetni, szóban, telefonon;
- Mert a dokumentációk, kézikönyvek, szakirányú folyóiratok anyanyelvünkön nem érhetőek el;
- Mert külföldön kell tárgyalniuk – és ez ma már nem csak egy mérnökre, de egy szerelőre is igaz.
Ilyenkor kapja a feladatot a HR vezető:
„Meg kell taníttatni az adott nyelven beszélni a kollégákat!”
Összeszedtük, hogy a nagy vállalatok esetén általában mik merülnek fel fő problémaként:
- Egyszerre sok embert kell párhuzamosan taníttatni;
- Nagyon különböző az iskolai végzettségük, koruk, kulturális szintjük;
- Különbözőek a beosztásaik (a vezérigazgató urat ne ültessük össze a szerelőkkel);
- Nagyban különbözik az adott idegen nyelvi előképzettségük;
- Nagyon sokan, akik tanultak már korábban idegen nyelvet, számtalan kellemetlen élménnyel, görcsösséggel rendelkeznek;
- Nagyon különböző a dolgozói motiváció: van, aki rohanna, van, akit hét ökörrel sem lehet majd rávenni, hogy egy szót is tanuljon;
- Hogy a képzésre jelentkezők mindegyike valóban akar-e tanulni, az előre nem tudható;
- A kollégák gyakran különböző helyen és különböző időbeosztásban dolgoznak;
- Elsősorban beszélni kell megtanítani őket. Például még aki azt állítja, hogy tud angolul, annak is alapvetően a beszéd megy a legkevésbé;
- Hatékony legyen a képzés! A hagyományos iskolapados tanulással a tanulók mindössze 5-7%-a képes végül használhatóan beszélni (kommunikálni) az adott idegen nyelven;
- Mindenkinek olyan szinten kell megtanulnia, ami a munkájához kell – se többet, se kevesebbet;
- Mindez általában nagyon sürgősen kell;
- És természetesen mindezt egy elfogadható költségkereten belül;
Tovább olvasok!