Telefon: +36 1 6333 841

Minden HR vezető rémálma, avagy …

rémálom
… hogyan tanítsuk meg egy idegen nyelven beszélni a munkatársakat, gyorsan, hatékonyan és garantált minőségben?

Vizsgáljuk meg miért is van szükségünk céges nyelvoktatásra?

Ma nagyon sok cég szembesül azzal, hogy muszáj a dolgozók egy részének egy adott idegen nyelven beszélnie. Nem csak levelet írni, e-mailokra válaszolni, hanem beszélni, tárgyalni, telefonos egyeztetéseket lebonyolítani. Igen, most szinte hallom az olvasok egy emberként történő felkiáltást: “ez már lényegtelen, hiszen a felvételnél szinte már minden munkakörben elvárás egy adott idegen nyelv tudása”. Nap mint nap látjuk, hogy a cégek ebben a kérdésben gyakorlatilag átestek a “ló túlsó oldalára”. Nézzék meg az állás hirdetéseket, gyakorlatilag a takarítói munkakörben is elvárás a “tárgyalási szintű angol nyelvtudás”.
HR vezetők elmondása alapján igazából azért teszik be az álláshirdetésekbe ezen kikötést – annak ellenére, hogy teljesen tisztában is vannak vele, hogy a meghirdetett munkakör betöltéséhez, elvégzéséhez egyáltalán nincs is szükség az adott idegen nyelv tudására – hogy előszűrjék az irdatlan mennyiségű jelentkezőket (ismerjük el, hogy a jelentkezők egy jelentős részének gyakorlatilag nincs is Ön kritikája a meghirdetett munkakör betöltésével kapcsolatban).

De mi van azokkal, akik már évek óta, akár egy évtized óta is a Cégnél dolgoznak, értékes szakemberek, és értékes megbízható munkaerők. Rúgja ki az adott munkatársat a Cég, vagy inkább képezze tovább?
Tapasztalataink alapján a Cégek rendkívüli módon értékelik – még, ha ezt nem is kötik a munkavállalók orrára – a régi munkatársaknál az alábbi tulajdonságokat: kiváló szakember, megfelelő tapasztalata van az adott szakterületen, “kis ujjában van” a szakmai tudása, rendkívül rutinos a szakmájában, széles partneri kapcsolattal rendelkezik, és nem utolsó sorban lojális a céghez. Persze az iménti felsorolás mellőzi a teljesség igényét. Az előbbi munkatársi tulajdonságok megléte mellett a hiányzó nyelvtudás megszerzése már csak “kis iskolási feladat”. Hiszen gondoljunk reálisan bele, a Cég számára melyek azok a tudások, amelyeket a leg egyszerűbben, leg gyorsabban és leg költséghatékonyabban tudja biztosítani a munkatársai számára? Hát egyértelműen kijelenthetjük, hogy nem az első kategóriában lévők lesznek ezek.

Ilyenkor kapja a feladatot a HR vezető:

„Meg kell tanítani angolul beszélni a kollégákat!”

Felméréseink alapján a képzésekért felelős vezetőknek jellemzően az alábbiak merülnek fel fő problémaként a nyelvi oktatások megszervezése során:

  1. Egyszerre sok embert kell párhuzamosan taníttatni,
  2. Nagyon különböző az iskolai végzettségük, koruk, kulturális szintjük,
  3. Különbözőek a beosztásaik (a vezérigazgató urat ne ültessük össze a szerelőkkel),
  4. Nagyban különbözik a nyelvi előképzettségük,
  5. Nagyon sokan, akik tanultak már korábban idegen nyelvet, számtalan kellemetlen élménnyel, görcsösséggel rendelkeznek,
  6. Nagyon különböző a dolgozói motiváció: van, aki rohanna, van, akit hét ökörrel sem lehet majd rávenni, hogy egy szót is tanuljon,
  7. Hogy a képzésre jelentkezők mindegyike valóban akar-e tanulni, az előre nem tudható,
  8. A kollégák gyakran különböző helyen és különböző időbeosztásban dolgoznak,
  9. Elsősorban beszélni kell megtanítani őket. Még aki azt állítja, hogy tud az adott nyelven, annak is alapvetően a beszéd megy a legkevésbé,
  10. Hatékony legyen a képzés! A hagyományos iskolapados tanulással a tanulók mindössze 5-7%-a képes végül használhatóan beszélni (kommunikálni) a tanult nyelven,
  11. Mindenkinek olyan szinten kell megtanulnia, ami a munkájához kell – se többet, se kevesebbet,
  12. Mindez általában nagyon sürgősen kell,
  13. És természetesen mindezt egy elfogadható költségkereten belül.

Azt gondoljuk, hogy egyik cégvezető sem szeretne egy olyan oktatási programot indítani, ami a képzés befejeztével kidobott pénznek bizonyulna.

Mert egy képzés vagy költség, vagy befektetés!

Befektetés, hogy ha az adott munkatárs a munkája során hasznosítani tudja az adott témában tanultakat a cége számára, ha nem, akkor bizony az a képzés a cégnek csak KÖLTSÉG volt, kidobott pénz.

Miért kedvelik az ETC OFFICE+ nyelvelsajátítási programját a cégvezetők?

Az elmúlt évek során rengeteg HR vezetővel, illetve cégvezetővel történt tárgyalási tapasztalatom, valamint a már elindult képzések visszajelzései alapján az alábbiakat tartják a legfontosabbaknak a képzésekért felelős vezetők a cégüknél:

  • Rugalmasság – Vannak, olyan cégek ahol engedélyezik a munkaidőben, a munkahelyen történő nyelvtanulást, míg más cégek csak munkaidőn kívüli, esti időpontokat támogatják,
  • Elkötelezettség mentesség – A cégek jellemzően nem akarják magukat több hónapra elkötelezni egy oktatási módszer mellet, ami ráadásul még akár ismeretlen is számukra. Nem akarnak több hónapra hűség időt kötni. Azt szeretnék, hogy akár azonnal is felmondhassák az adott képzést, ha úgy döntenek.
  • Szabadság – Ha kiderül, hogy a képzésre beíratott tanulók között “áll tanulók” is vannak, azt a legrövidebb időn belül észleljék, és egyszerűen meg tudják szüntetni e tanulók képzését, vagy le tudják őket menet közben is cserélni másokra.
  • Ellenőrizhetőség – Rálátást szeretnének kapni a munkatársak képzési haladására, vagyis látni szeretnék, hogy a képzésen résztvevők tényleg fektetnek e energiát a tanulásba?
  • Hatékonyság  – Mivel jellemzően különböző nyelvi tudás szintű kollégákkal indulnak a képzéseken, azt várják el, hogy aki gyorsabban tudna haladni a nyelvi képzésében az gyorsabban is tudjon haladni, és ne kelljen várni a lassabban haladó kollégákra. Így e tanulóknak alacsonyabb legyen a képzési költsége.
  • Alacsony költségek – A fentieket természetesen a leg költséghatékonyabban szeretnék megkapni a Cégek, havi díj fizetés mellett.

 

 

Megrendelés

Vélemény, hozzászólás?

Friss bejegyzések

Friss videók

Elérhetőségünk

E-talking Network™ Ltd.

Telefon: +36 1/633 3841
E-mail:
info @ etalkingnetwork.com

Biztonságos fizetés