Telefon: +36 1 6333 841

A módszertan tudományos alapjai

Az E-Talking Club™ angol nyelvtanulási módszertana

A számtalan modell hatékonysága, ami önmagát propagálja a piacon messze elmarad egy természetes modelltől, ami minden egyes egyednél működik: az anyanyelv elsajátítástól. Ez egy garantáltan tökéletesen működő modell. Mindenkinél, beleértve a fogyatékossággal bírók nagyobb csoportját is, legyen diszlexiás, diszgráfiás, vagy olyan autista személy, akinek a beszédközpontja ép. Minden nép a saját anyanyelvét képes elsajátítani különösebb erőfeszítés nélkül, ráadásul nem alap-, közép, vagy felsőfokon. Érdekes adat, hogy a magyar nyelv egyes nyelvészeti csoportok besorolása szerint a világ egyik legnehezebb nyelve, szerintük a harmadik legnehezebb nyelv, a mi szakértőink szerint a legnehezebb nyelv a magyar annak, akinek nem anyanyelve… Megint bezárult a kör. Kelet Európában a magyar átlag a második nyelv elsajátítása tekintetében mégis elmarad a többi országétól. A lakosság 5.8%-a beszél második nyelvet folyékonyan, holott 90%-unk kezdi el. Miért van az, hogy bárki képes a saját anyanyelvét erőlködés nélkül elsajátítani, s oly sokat küszködik egy második nyelvvel? Elképzelhető, hogy a mi beidegződéseinkkel, kondicionálásunkkal van baj? Mi ezeknek az oka? Egyértelműen a rossz módszertan. Ahhoz, hogy az E-Talking Club™ módszertana egyértelmű legyen, ki kell húznunk a témánk méregfogát: a „hagyományos” módszereket.

„Hagyományos” módszer alatt az összes olyan módszert értjük, ami nem anyanyelv elsajátítás. Ide sorolandók az autodidakta módszerek, melyek az otthoni tanulásra és az egyéni motivációra építenek, levelező tanfolyamok, ahol a hanganyagot elküldik munkafüzettel, vagy ahol relaxációs módszerrel kívánják közelebb hozni az idegen nyelvet a magyar füleknek, vagy olyan fotografikus memóriára építő rendszerek melyek a „gépi beültetés” után a beszéd örömét szolgáltatják, pontosabban szolgáltatnák. A legérdekesebb a kínai módszerek egyike, ahol a tanár egy cölöpön állva ordítja a kifejezéseket a kínai osztálynak, ami a népességet tekintve egy nagy tömeg, ők elismétlik ezt, mert szerintük ennek a módszernek az a lényege, hogy kiszakad az egyénből a gátlás nagy tömegben. Szerintük.

A nyelv egy ennyire bonyolult rendszer lenne? A XX. századi filozófusok szerint, a filozófia mindent feltárt, de a nyelvet nem bírta megfejteni. Megint a kivételek. A kivétel erősíti a szabályt… A természetben nem. Ami természetes az megalapozott. A természetnél nagyobb műhely nincs. A természet alkotta a nyelvet is. Köztudomású, hogy az emberiség kultúrtörténetében az első fázis a „nem beszéd” állapota volt, majd azt követte a beszéd. A homo sapiens a hangképzésével tudta legyőzni neandervölgyi társait. Szofisztikált jelzésrendszere előnyösebben hatott a gondolkodására. Ma ezt NLP-nek nevezi a tudomány, az ősember után szabadon. Neuro-lingvisztikai programozás. Az európai ember jelen tudásunk szerint fél millió éves, s az írás mindössze tízezer éves. Szóval még mindig jobban jegyzünk meg beszéd során elhangzottakat, mert bizony a nyelv alapjában véve: hangképzés.

Sokan állítják ezt, de tudjuk, hogy a gyermek verbalitása csak átlagosan két éves korban indul be, de mi előzi meg a beszédet? Képzeljük el hogyan tanultuk az első nyelvünket, az anyanyelvünket. Az anyai szeretet, a család biztonsága volt a táptalaj és a bennünk lévő kíváncsiság a belső hajtóerő. Gyermekként elfogadtuk a környezetünket feltétel nélkül, figyeltük és hallgattuk azt, aki körülöttünk beszélt. Figyeltünk, hallgattunk, majd valamikor egy-két éves korunk között már megszülettek az első szókezdemények, szavak, majd mondatok. Ahogy nőttünk, úgy nőtt a szókincsünk az önbizalmunk, úgy fogadtuk be a világot s a világ minket. Írni, csak az iskolapadban kezdtünk. A nyelvtan kibogozhatatlan rejtelmeit csak 8-9 évesen tanították nekünk. Sokan ennyi idősek voltunk mikor eljött egy második nyelv ideje, családi közösség helyett egy poroszutas oktatási modellben, ahol olyan nyelvtanárok is taníthatnak, akik életükben nem töltöttek egy napot sem a célnyelvet beszélő országokban és rendületlenül tanítják nekünk a nyelvtant…, meg a nyelvtant, meg a nyelvtant. Már az első pillanatban írnunk kell valami szótárfüzetbe, mivel csoportban vagyunk, nem ránk figyelnek, hanem a tananyagra, (mely minden diák képességét megmondja statisztikai alapon), s mivel többen vagyunk, az írás – olvasás és nyelvtani (le)szabályozó rendszerek és a temérdek szó magolása mellett nem jut idő beszédre. Írunk és Írunk, magolunk és magolunk, hogy meg tanuljunk beszélni. Sokaknak nem megy. Beszélni nem azt jelenti, hogy el tudunk mondani egy mondókát az adott nyelven, vagy lassan szótagoltan bármit felolvasunk, vagy jól sikerül a szótesztünk. Beszélni annyit tesz: emberi társaságban csevegni/ közösségben kommunikálni.

Részlet az ETC Szakmai anyagából, szerző Buzási Balázs.

Churchill szerint a nyelvtanulás

Churchill szerint a nyelvtanulás

Tudod, mi Churchill szerint a tapintat? Ha úgy mondják valakinek, hogy menjen a pokolba, hogy az már előre várja a túrát. És szerintem aki ilyen képekkel tud beszélni, attól csak tanulni tudunk. Most tanuljuk el tőle azt, hogyan győzzük le az utunkban álló gigantikus akadályokat. A nyelvtanulásban,

Tovább olvasom

A jövőben tényleg nem lesz szükség nyelvtanulásra?

A jövőben tényleg nem lesz szükség nyelvtanulásra?

A fordítóprogramok egyre korszerűbbek és okosak, ám úgy fest, ahhoz sosem lesznek elég intelligensek, hogy tökéletesen megértsenek bennünket, embereket. Ha mégis elérik a tökéletes fejlettséget, akkor pedig az jelent majd számukra gondot. Egy nagyon érdekes cikk jelent meg nemrég a Wall Street Journal oldalán arról, hogy a technológia fejlődési

Tovább olvasom

Olvasd el és kedved támad nyelveket tanulni!

Olvasd el és kedved támad nyelveket tanulni!

Abban biztosak vagyunk, hogy mindenki tisztában azzal, hogy a munkalehetőség szempontjából szinte már nélkülözhetetlen  egy idegen nyelv tudása, de jól jöhetnek a nyelvtanulási kedvünk fellendítéséhez a pluszmotivációk. Egy amerikai szakoldal összegyűjtötte a nyelvtanulás pozitív pszichológiai hatásait. Ha lankad a kedvünk gondoljunk ezekre is.   A psyblog.com felsorolta

Tovább olvasom

Szétszórt vagy? Lehetsz jó nyelvtanuló!

Szétszórt vagy? Lehetsz jó nyelvtanuló!

Szétszórt vagy? Lehetsz jó nyelvtanuló! – Senkinek nincs ideje nyelvet tanulni, de ennek ellenére mégis vannak, akik megtanulnak egy vagy több idegen nyelvet, akkor ez, hogy is van? – Nyelvet tanulni, nem csak a „tömbökben”, hagyományos nyelviskolákban lehet. – A PC-d, az okos telefonod vagy a tableted

Tovább olvasom

5 híresség, akikről sosem gondoltad volna, hogy legalább 5 nyelven folyékonyan beszél

5 híresség, akikről sosem gondoltad volna, hogy legalább 5 nyelven folyékonyan beszél

5 híresség, akikről sosem gondoltad volna, hogy legalább 5 nyelven folyékonyan beszél   Az alábbi öt embert mindenki ismeri – azonban kevésbé ismert tény, hogy mindegyikük legalább öt nyelven beszél folyékonyan. Natalie Portman Natalie Portman azért is áll közel a szívemhez, mert játszott a Star Warsban, így

Tovább olvasom

Dehát hibázni fogok!

Dehát hibázni fogok!

Dehát hibázni fogok! A nyelvek “nehéz” részeit természetesen nem lehet figyelmen kívül hagyni. Éppen ezért ajánlom azt, hogy tekints rájuk máshogy és tiszteld őket. Bárhogyan is legyen, természetesen időbe fog telni, amíg megszokod az anyanyelvedtől eltérő tulajdonságait – éppen ezért az, hogy hibákat követsz el elkerülhetetlen. Ha

Tovább olvasom

Nyelvtudás dolgában kutyául állnak a gyerekek

Nyelvtudás dolgában kutyául állnak a gyerekek

Szeptember 26-án van a Nyelvek Európai Napja, ennek alkalmából pedig egy érdekes gyorsjelentést tett közzé az Eurostat. Nem meglepő módon a nyelvtanulást vizsgálták: azt nézték meg, hogy az általános iskolások hány százaléka tanul idegen nyelvet és melyek a legnépszerűbbek. Bőven van még hova fejlődnünk: az általános iskolások

Tovább olvasom

Nyelvérzéke márpedig mindenkinek van!

Nyelvérzéke márpedig mindenkinek van!

Amikor a nyelvtanulók váratlan nehézségekbe ütköznek, sokszor így sóhajtanak fel: „kár, hogy nincs nyelvérzékem!” – Érdemes kissé jobban megismerni a nyelvérzék fogalmát, hogy eloszlassunk néhány félreértést. Először is: nincs olyan, hogy valakinek nincs nyelvérzéke. Nem oszthatjuk két részre az embereket aszerint, hogy valaki képes megtanulni egy idegen nyelvet,

Tovább olvasom

Friss bejegyzések

Friss videók

Elérhetőségünk

E-talking Network™ Ltd.

Telefon: +36 1/633 3841
E-mail:
info @ etalkingnetwork.com

Biztonságos fizetés